OMECON - rozwiązania IT dla transportu i logistyki - Aplikacje mobilne do obsługi ostatniej mili

Aplikacje mobilne do obsługi ostatniej mili

Zwiększaj wydajność operacyjną i terminowość realizacji dostaw, podjęć i zwrotów

Aplikacja &UP® to mobilny system przewoźników zaprojektowany z myślą o optymalizacji ich pracy. Rozwiązanie umożliwiające sprawne delegowanie zleceń adresowane jest nie tylko do operatorów pocztowych lub logistycznych usług kurierskich ale również do centrów logistyczno-dystrybucyjnych oraz sieci handlowo-usługowych, które za pośrednictwem kierowców i przewoźników realizują codzienne usługi dostaw i odbiorów. Zasadniczym celem aplikacji jest komunikacja w czasie rzeczywistym między dyspozytorem a przebywającymi w terenie przewoźnikami, wyposażonymi w przenośne terminale wspierające realizację działań operacyjnych. Wszechstronna funkcjonalność systemowa zapewnia kompleksowe wsparcie procesu doręczenia wraz z realizacją usług dodatkowych na poszczególnych etapach operacyjnych:

  • rejestracja przesyłek do dostarczenia (skanowanie kodów w magazynie/sortowni),
  • planowanie i generowanie optymalnej trasy realizacji zleceń,
  • realizacja zleceń doręczeń, podjęć i zwrotów,
  • bieżąca kontrola i monitoring postępów realizacji zleceń (aktualizacja statusów),
  • obsługa płatności elektronicznych i pobrań gotówkowych (COD),
  • rejestracja przesyłek zwrotnych i podjętych (skanowanie kodów w magazynie/sortowni),
  • rozliczenie środków z płatności gotówkowych (COD) oraz dokumentów zwrotnych (ROD).

Wdrożenie aplikacji &UP® umożliwia wydatny wzrost efektywności działań operacyjnych zespołów kurierskich, podniesienie wskaźnika terminowości i doręczalności przesyłek oraz poprawę jakości kontroli przebiegu procesów w czasie rzeczywistym.

Osiągnij doskonałość w komunikacji ze swoimi przewoźnikami – zapewnij aktualne informacje nadawcom i odbiorcom zleceń

Aplikacja mobilna &UP® jako rozwiązanie dedykowane wsparciu procesów ostatniej mili łączy w sobie funkcjonalność dyspozytora i przewoźnika. W obszarze planowania umożliwia dyspozytorowi grupowanie zleceń według lokalizacji lub standardu usługi, kolejkowanie ich w postaci harmonogramu i natychmiastowy transfer do urządzenia mobilnego przewoźnika. Dzięki aktywnej geolokalizacji planista ma dostęp do bieżącego podglądu lokalizacji przewoźników w czasie rzeczywistym co w połączeniu z wglądem w aktualny status realizacji zleceń zapewnia szybką ocenę dyspozycyjności przewoźników i automatyczne określenie najbliższego terminu realizacji w przypadku zleceń ad-hoc. W sytuacji braku możliwości przekazania zlecenia przewoźnikowi (zdarzenia losowe) dyspozytor ma możliwość przekierowania zlecenia kolejnemu przewoźnikowi.

W obszarze realizacji zleceń, przewoźnik wyposażony w urządzenie mobilne (przenośny terminal, smartfon, tablet) z zainstalowaną aplikacją uzyskuje pełne wsparcie w realizacji procesów podjęć i doręczeń. Realizując codzienny plan ma dostęp do zoptymalizowanego pod względem czasu i długości trasy harmonogramu ze szczegółowymi informacjami o zleceniach. Aplikacja stanowi jednocześnie nawigację pomiędzy kolejno realizowanymi zleceniami z funkcją estymacji czasu (ETA) w odniesieniu do warunków drogowych. W przypadku nieoczekiwanych zdarzeń losowych (po odpowiedniej autoryzacji) możliwa jest zmiana kolejności realizacji zleceń w harmonogramie. Ponadto przewoźnik ma dostęp do aktualnej informacji o statusie realizacji planu (wraz z oceną czasochłonności oczekujących zleceń) oraz na bieżąco otrzymuje powiadomienia o nowych zleceniach (ad-hoc) z funkcją ich przyjęcia bądź odrzucenia. Odpowiednia integracja z operatorami płatności elektronicznych oraz terminali płatniczych zapewnia finalizację wymaganych rozliczeń i operacji finansowych z klientem (obsługa płatności bezdotykowych BLIK).

Pomożemy Ci odkryć nowe
możliwości Twojego biznesu!

Dostarczamy rozwiązania dla średnich i globalnych spółek!

Skontaktuj się z nami

Funkcjonalność

Obsługa dostaw, podjęć i doręczeń (skanowanie przesyłek)

Obsługa reklamacji i zwrotów

Optymalizacja tras

Geolokalizacja i nawigacja satelitarna

Zarządzanie zleceniami ad-hoc

Obsługa przekierowania zleceń (zmiana adresu PUDO, automaty paczkowe)

Powiadomienia o zmianach i nowych zleceniach

Obsługa płatności elektronicznych, gotówkowych i bezdotykowych

Charakterystyka aplikacji:

  • elastyczne i skalowalne rozwiązanie do bieżących potrzeb biznesowych,
  • dostosowanie funkcjonalności do procesów operacyjnych i specyfiki działalności,
  • aplikacja wykorzystywana codziennie przez 2 500 użytkowników,
  • krótki czas wdrożenia systemu,
  • integracja z systemami CRM, ERP, WMS,
  • kompatybilność z mobilnymi systemami operacyjnymi Android, Windows Phone,
  • kompatybilność z różnymi operatorami płatności elektronicznych,
  • integracja z wieloma urządzeniami mobilnymi (terminale płatnicze, drukarki fiskalne).

Korzyści z wdrożenia aplikacji do obsługi ostatniej mili

  • skrócenie czasu realizacji zleceń podjęć i doręczeń
  • wzrost wydajności przewoźników dzięki planowaniu i optymalizacji tras
  • wzrost terminowości realizowanych doręczeń
  • wzrost jakości obsługi klienta
  • wzrost bezpieczeństwa dzięki obsłudze bezdotykowych form płatności elektronicznych

Zainteresowany? Skontaktuj się z nami!

    Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Omecon Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, przy ul. Zeusa 47 lok. U1, 01-497 Warszawa, NIP: 5252599720, KRS: 0000530990 (dalej „Administrator”). Z Administratorem można się skontaktować za pomocą adresu e-mail: iod@omecon.pl. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celu udzielenia odpowiedzi na przesłaną wiadomość za pomocą formularza na naszej stronie oraz opcjonalnie, w celu dążenia do zawarcia umowy, obsługi już zawartej lub w celu przedstawienia oferty handlowej. Ponadto informujemy, że przysługuje Pani/Panu szereg praw wynikających z RODO, a w szczególności prawo do wniesienia sprzeciwu na działania Administratora. Więcej informacji o prawach, które Pani/Panu przysługują oraz o sposobach przetwarzania można znaleźć w polityce prywatności Administratora.